Organizator akcji    |     Regulamin akcji   |     Kontakt z biurem PLOT

Copyright by Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna - ul. Wielka 18/10, 61-775 Poznań
e-mail: biuro@plot.poznan.pl | telefon: +48 61 878 5696, +48 61 878 5887, +48 61 878 5506

Fakty i liczby

"Poznań za pół ceny" jest akcją promującą turystyczne walory Poznania organizowaną przez Poznańska Lokalną Organizację Turystyczną. Pierwsza edycja akcji odbyła się w maju 2008 roku i była pierwszą w Polce i Europie akcją marketingową, wykorzystującą pomysł wyprzedaży w promocji miasta.

Podstawową ideą akcji jest popularyzowanie w Polsce i za granicą możliwości spędzenia weekendu w Poznaniu. Stolica Wielkopolski mimo wielu turystycznych walorów jest często utożsamiana jedynie z miastem biznesowym. Obniżenie cen o 50% na usługi turystyczne jest więc pretekstem, by zwrócić uwagę na Poznań a jednocześnie oryginalną akcją handlową, poprzez którą Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna chce pokazać nowy produkt na mapie turystycznej Polski. Akcje zorganizowano po raz pierwszy w weekend przypadający po Święcie Bożego Ciała w 2008 roku (24-25 maja 2008 r.). Termin wybrano ze względu na wiosenno-letnią pogodę oraz brak większych imprez targowych i konferencyjnych, tak by móc za "pół ceny" oferować tak wiele miejsc, jak to tylko możliwe. Akcja cieszyła się sporym zainteresowaniem, więc powtórzono ją w 2009 roku (13-14 czerwca 2009 r.), także w weekend po Święcie Bożego Ciała. Trzecia edycja akcji odbyła się w dniach 5-6 czerwca 2010 r. i była rekordowa pod względem liczby partnerów i sprzedanych usług. Kolejne edycje akcji w latach 2011, 2012 i 2013 potwierdziły niesłabnące zainteresowanie ofertą, co skłania do dalszej organizacji "Poznań za pół ceny".

Badania i raporty

Wszystkie edycje akcji zostały podsumowane badaniami przeprowadzonymi przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, obejmującymi między innymi poniższy zakres: struktura uczestników akcji, źródła informacji o akcji, wykorzystanie oferty dostępnej w czasie akcji, opinie uczestników na temat akcji, ocena oferty turystycznej Poznania przez uczestników akcji. W ostatnich latach dokonano także szacunków wydatków uczestników akcji.

 

Raporty z badań akcji "Poznań za pół ceny": 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008

 

Pomysł wyprzedaży turystycznej oferty miasta w formule "za pół ceny" znalazł wielu naśladowców. Wykorzystano go m.in. w Gdańsku, Toruniu, Wiśle, Bydgoszczy, Zakopanem i Zabrzu.

Nagrody i wyróżnienia

 

Akcja "Poznań za pół ceny" została wysoko oceniona przez turystów, internautów, branże turystyczną i reklamową. Stała się rozpoznawalną marką i chętnie powielaną ideą. Wśród nagród i wyróżnień przyznanych akcji znalazły się:

 

  • Wyróżnienie Polskiej Organizacji Turystycznej w konkursie na "Najlepszy Produkt Turystyczny" w 2009 r.,

  • drugie miejce w głosowaniu internautów na Certyfikat serwisu otoWakacje.pl i Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego roku 2009,

  • drugie miejce w głosowaniu internautów na Certyfikat serwisu otoWakacje.pl i Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego roku 2010,

  • Złote Formaty 2010 r.: nominacja do finału w kategorii "Event",

  • Złote Formaty 2011 r.: nominacja do finału w kategorii "Kampania PR/On-Line PR" - Miasto Poznań - Poznań za pół ceny 2010,

  • Złote Formaty 2011 r.: Nagroda Specjalna portalu Proto.pl za kampanię promocyjną "Poznań za pół ceny" w kategorii "Kampania PR/On-Line PR",

  • Złoty medal Międzynarodowych Targów Poznańskich 2011 r.: nagroda w kategorii produkt turystyczny przyznana podczas tagów "Tour Salon 2011".